gita webbdesign

Webbdesign

Gita webbdesign har användarfokus. Det viktigaste är att designa hemsidan så att den tilltalar din målgrupp. Det är också viktigt för oss att ge dig en hemsida som du står för och känner dig stolt över.

Du får stöd genom hela processen att skaffa dig en hemsida och du väljer själv vilka delar du vill ha stöd med:

  • skaffa webbhotell och domännamn
  • grafisk design och interaktionsdesign
  • strukturera informationen
  • identifiera målgrupp och nyckelord
  • bilder och foton
  • webbanpassa texter
  • tips om sökmotoroptimering och spridning av webbadress

Nedan följer några kortare beskrivningar av ämnen som är viktiga att känna till när man ska skaffa sig en hemsida.

Webbdesign enligt Gita webbdesign

Att designa hemsidor handlar om att designa utseende, funktioner och information. De här tre delarna bör utvecklas parallellt utifrån målgrupp och med användbarhet i fokus.

Gita webbdesign arbetar utifrån din målgrupp och dina önskemål fram ett designförslag som vi sedan gemensamt beslutar oss för hur vi vill gå vidare med.

Att skriva för webben

Det är viktigt att förstå att en bra skriven text inte nödvändigtvis lämpar sig för webben. Läsarens beteende på webben skiljer sig från när hon tillexempel läser en tidning.

Användaren på internet:

  • förväntar sig interaktion
  • saknar tålamod
  • ägnar sig åt skumläsning

Vilken stil du väljer att ha på texterna på din hemsida ska såklart bero på din valda målgrupp.

Gita webbdesign ger råd om hur du kan utforma dina texter och hjälper dig att presentera informationen på din hemsida på ett lämpligt sätt.

Gita webbdesign

Designförslag

Utifrån tänkt målgrupp och dina önskemål görs ett designförslag.

Webbanpassa informationen

Du får hjälp med text och informationen på din hemsida.

Frågor?

Maila gärna om det är något mer du vill veta eller undrar över!

gita webbdesign